RENGINIŲ KALENDORIUS
RENGINIŲ KATEGORIJOS
RENGINIŲ ARCHYVAS
RENGINIŲ STATISTIKA
Anykščių kultūros centras ▶
A. Baranausko a. 2, LT-29132 Anykščiai
A. Baranausko a. 2, LT-29132 Anykščiai
2017 m. vasario 13 d. - 15:00
Kaina 0 €
Renginys vyko prieš 2840 d.
Kaina 0 €
Renginys vyko prieš 2840 d.
Nuotraukų: 0
Videoklipų: 0
Vasario 13 d. 15 val. Anykščių kultūros centre Kauno dailės gimnazijos mokytojų parodos „Mes“ atidarymas.
Paroda „Balta-juoda“ - parodų ciklo, skirto Kauno dailės gimnazijos 70-mečiui, dalis.
Kai tenka pasakoti apie Kauno dailės gimnaziją, dažnas klausia: ar čia ta mokykla, kur „pelėdos”? Ir reikia aiškinti geografinę mokyklos padėtį, pasakoti istoriją, kuri prasidėjo prieš 70 metų, per daugelį metų susiformavusią mokyklos filosofiją bei kultūrinimo misiją. Apie 60 proc. mokinių, baigusių Kauno dailės gimnaziją, yra žinomi Lietuvoje ir užsienyje dailininkai, kultūros bei visuomenės veikėjai, tarp jų - A. Kmieliauskas, L. Lagauskas, T. Rožanskaitė-Piekurienė, D. Palukaitienė, L. Drazdauskaitė, M. Skudutis, A. Martinaitis, O. Daugelis, E. Saladžius, A. Vaitkūnas, E. Rudinskas, A. Bosas, V. Martišius, S. Staniūnas, S. Teitelbaumas, D. Dauknytė, V. Lipskytė-Tarabildienė, R. Tarabilda, E. Kepežinskas, A. Ramūnaitė, A. Andrijauskas, taip pat Nacionalinių premijų laureatai - V. Antanavičius, R. Vaitekūnas, P. Repšys, R. Kepežinskas, M. Navakas, K. Jaroševaitė, aktorius D. Gavenonis ir daug kitų kūrybos kelią pasirinkusių absolventų.
1945 m. rudenį prie Kauno taikomosios dailės instituto suburta dailės studija išaugo į dailės mokyklą. Meno reikalų valdybos viršininko Juozo Banaičio 1946 m. vasario 4 d. įsakymu buvo oficialiai įsteigta Kauno vidurinė dailės mokykla. Ji įsikuria nepriklausomos Lietuvos ministro pirmininko Juozo Tūbelio rezidencijoje, kurioje lig šiol tebėra. 1965 m. Kauno vidurinė dailės mokykla formaliai sujungiama su dešimtmete muzikos mokykla ir pavadinama Kauno vidurine meno mokykla. 1969 m. pervadinama į Juozo Naujalio vidurinę meno mokyklą. 1990 m. mokyklos atsiskiria ir mūsiškė vėl tampa Kauno vidurine dailės mokykla, nuo 1994 m. - Kauno dailės gimnazija, nuo 2007 m. - Kauno apskrities dailės gimnazija, 2013 m. grąžinamas Kauno dailės gimnazijos pavadinimas.
Dailės ugdymas formuojasi pagal prieškarinės J. Vienožinskio meno mokyklos principus. Ir šiandien gimnazija tebepuoselėja per daugelį metų susiklosčiusias ir išsaugotas tradicijas. Per septyniasdešimt metų Kauno dailės gimnazija nuėjo ilgą meninio ugdymo tobulinimo kelią, suformavo savitas dailės programas, kurios šiandien tapo pagrindu Specializuotos ugdymo krypties kartu su daile pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programoms. Gimnazijoje kartu su bendrojo ugdymo dalykais, mokomasi piešimo, dailės ir architektūros istorijos, tapybos, skulptūros, grafikos, tekstilės, keramikos, stiklo, grafinio dizaino, projektavimo ir akvarelės pagrindų. Programa užbaigiama mokykliniu brandos menų egzaminu.
Kalbant apie mokyklos filosofiją, reikėtų prisiminti pažangiausius Europos pedagogus, ieškojusius būdų, kaip harmonizuoti pažinimo procesą, kad jis apimtų visas asmenybės puses, ir nustačiusius, jog efektyviausia yra ugdyti menu. Ugdant visapusišką asmenybę, svarbiausia suderinti valios, jausmų ir mąstymo vystymą. Ir šiandien gimnazijos misija išlieka ta pati - ugdyti harmoningą, kūrybingą asmenybę, duoti vaikui saviraiškos galimybę, kad atsiskleistų ne vien jo mąstymas, bet ir emocionalumas, kad jis tobulėtų dvasiškai, atrastų save.
Gimnazijos mokytojai rengia ne tik personalines, grupines, bet ir bendras su mokiniais parodas. Taip užsimezga artimas mokytojo ir mokinio ryšys, peraugantis į kolegišką bendravimą.
Paroda „Balta-juoda“ - parodų ciklo, skirto Kauno dailės gimnazijos 70-mečiui, dalis.
Kai tenka pasakoti apie Kauno dailės gimnaziją, dažnas klausia: ar čia ta mokykla, kur „pelėdos”? Ir reikia aiškinti geografinę mokyklos padėtį, pasakoti istoriją, kuri prasidėjo prieš 70 metų, per daugelį metų susiformavusią mokyklos filosofiją bei kultūrinimo misiją. Apie 60 proc. mokinių, baigusių Kauno dailės gimnaziją, yra žinomi Lietuvoje ir užsienyje dailininkai, kultūros bei visuomenės veikėjai, tarp jų - A. Kmieliauskas, L. Lagauskas, T. Rožanskaitė-Piekurienė, D. Palukaitienė, L. Drazdauskaitė, M. Skudutis, A. Martinaitis, O. Daugelis, E. Saladžius, A. Vaitkūnas, E. Rudinskas, A. Bosas, V. Martišius, S. Staniūnas, S. Teitelbaumas, D. Dauknytė, V. Lipskytė-Tarabildienė, R. Tarabilda, E. Kepežinskas, A. Ramūnaitė, A. Andrijauskas, taip pat Nacionalinių premijų laureatai - V. Antanavičius, R. Vaitekūnas, P. Repšys, R. Kepežinskas, M. Navakas, K. Jaroševaitė, aktorius D. Gavenonis ir daug kitų kūrybos kelią pasirinkusių absolventų.
1945 m. rudenį prie Kauno taikomosios dailės instituto suburta dailės studija išaugo į dailės mokyklą. Meno reikalų valdybos viršininko Juozo Banaičio 1946 m. vasario 4 d. įsakymu buvo oficialiai įsteigta Kauno vidurinė dailės mokykla. Ji įsikuria nepriklausomos Lietuvos ministro pirmininko Juozo Tūbelio rezidencijoje, kurioje lig šiol tebėra. 1965 m. Kauno vidurinė dailės mokykla formaliai sujungiama su dešimtmete muzikos mokykla ir pavadinama Kauno vidurine meno mokykla. 1969 m. pervadinama į Juozo Naujalio vidurinę meno mokyklą. 1990 m. mokyklos atsiskiria ir mūsiškė vėl tampa Kauno vidurine dailės mokykla, nuo 1994 m. - Kauno dailės gimnazija, nuo 2007 m. - Kauno apskrities dailės gimnazija, 2013 m. grąžinamas Kauno dailės gimnazijos pavadinimas.
Dailės ugdymas formuojasi pagal prieškarinės J. Vienožinskio meno mokyklos principus. Ir šiandien gimnazija tebepuoselėja per daugelį metų susiklosčiusias ir išsaugotas tradicijas. Per septyniasdešimt metų Kauno dailės gimnazija nuėjo ilgą meninio ugdymo tobulinimo kelią, suformavo savitas dailės programas, kurios šiandien tapo pagrindu Specializuotos ugdymo krypties kartu su daile pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programoms. Gimnazijoje kartu su bendrojo ugdymo dalykais, mokomasi piešimo, dailės ir architektūros istorijos, tapybos, skulptūros, grafikos, tekstilės, keramikos, stiklo, grafinio dizaino, projektavimo ir akvarelės pagrindų. Programa užbaigiama mokykliniu brandos menų egzaminu.
Kalbant apie mokyklos filosofiją, reikėtų prisiminti pažangiausius Europos pedagogus, ieškojusius būdų, kaip harmonizuoti pažinimo procesą, kad jis apimtų visas asmenybės puses, ir nustačiusius, jog efektyviausia yra ugdyti menu. Ugdant visapusišką asmenybę, svarbiausia suderinti valios, jausmų ir mąstymo vystymą. Ir šiandien gimnazijos misija išlieka ta pati - ugdyti harmoningą, kūrybingą asmenybę, duoti vaikui saviraiškos galimybę, kad atsiskleistų ne vien jo mąstymas, bet ir emocionalumas, kad jis tobulėtų dvasiškai, atrastų save.
Gimnazijos mokytojai rengia ne tik personalines, grupines, bet ir bendras su mokiniais parodas. Taip užsimezga artimas mokytojo ir mokinio ryšys, peraugantis į kolegišką bendravimą.
NAUJAUSI KOMENTARAI / APŽVALGOS
KOMENTARŲ NĖRA
Rašyti komentarus ir apžvalgas gali tik registruoti vartotojai!