RENGINIŲ KALENDORIUS
RENGINIŲ KATEGORIJOS
RENGINIŲ ARCHYVAS
RENGINIŲ STATISTIKA
Anykščių koplyčia / Pasaulio anykštėnų kūrybos centras ▶
Vilniaus g. 36, LT-29145 Anykščiai
Vilniaus g. 36, LT-29145 Anykščiai
2019 m. gruodžio 3 d. - 18:00
Kaina 7 €
Renginys vyko prieš 1817 d.
Kaina 7 €
Renginys vyko prieš 1817 d.
Nuotraukų: 0
Videoklipų: 0
2019 m. gruodžio 3 d., antradienį, 18 val. Anykščių koplyčioje (Vilniaus g. 36, Anykščiai) Erdvinė opera tamsoje „CONFESSIONS“
Koncepcija ir kompozicija – Spatial Opera Company: Jens Hedman (Švedija), Rūta Vitkauskaitė (Lietuva / Didžioji Britanija), Åsa Nordgren (Švedija).
Atlikėjai: Åsa Nordgren (sopranas, garso objektai), Rūta Vitkauskaitė (smuikas, garso objektai), Jens Hedman (elektronika, garso objektai).
Prodiuseris OPEROMANIJA.
Opera „Confessions“ buvo inspiruota autorių domėjimusi erdvine elektronika, o ypač – erdviniu akustiniu garsu ir jo poveikiu žmogaus vaizduotei. Tuomet autoriai nusprendė sukurti erdvinę operą tamsoje, susikoncentruojant ties galimybėmis, kurias suteikia akustinė aplinka. Krikščioniškoji septynių mirtinų nuodėmių idėja tapo operos libreto pagrindu.
Septyniose „Confessions“ (angl. – išpažintys) dalyse nagrinėjamos septynios mirtinos nuodėmės – godumas, puikybė, apsirijimas, pavydas, kerštas, geismas, tingumas. „Confessions“ suvienija jos autorių seniai brandintas kūrybinių eksperimentų idėjas: muzikos atlikimą tamsoje, įtraukiant ir kitas jusles (uoslę, lytėjimą) ir tariamai visiškai panaikinant vizualųjį aspektą. Tačiau kūrinyje pastarasis iš tiesų yra labiausiai kurstomas veiksnys klausytojo vaizduotėje – per abstrakčius garsovaizdžius ir konkrečius anksčiau įrašytus garsus, kurie sukelia stiprius vaizdinius, susijusius su jausmais, pojūčiais ar objektais.
2016 m. opera apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“ už geriausią muziką. Taip pat įvertinta Lietuvos kompozitorių sąjungos įsteigtu „Metų vinies“ prizu „Publikos simpatijos“ nominacijoje. Opera pristatyta įvairiose koncertų salėse, teatruose ir festivaliuose Lietuvoje, Švedijoje, Vokietijoje, Nyderlanduose, Estijoje ir Didžiojoje Britanijoje.
Instrukcijos žiūrovams: žiūrovai sėdės tamsoje, su akių raiščiais-kaukėmis, kurios bus dalijamos prieš spektaklį. Erdvėje yra viena išskirtinė vieta – „rausvoji kėdė“. Ji yra vienintelė ir nemokama, gaunama konkurso būdu. „Rausvos kėdės“ klausytojas patiria ekstremalų akustinio surroundo, kvapų, skonio ir prisilietimų kompleksą. Norintys gauti šią vietą turi iki 2019 m. gruodžio 1 d. nuoširdžiai išpažinti vieną savo nuodėmę el. paštu spatialopera@mail.com. Su atrinktu dalyviu bus susisiekta ir jis turės pasirašyti kontraktą.
Įspėjimai: tėvai, ateinantys į renginį su jaunesniais vaikais, turėtų būti tikri, kad vaikai pajėgs praleisti valandą užrištomis akimis, netriukšmaudami, prarasdami kontaktą su tėvais.
Trukmė: 63 minutės (be pertraukos)
Bilietus [7 Eur] platina TIKETA
Organizatoriai: Operomanija, Anykščių menų centras
Informacinis rėmėjas: „Anykšta“
Rėmėjas: Lietuvos kultūros taryba
Koncepcija ir kompozicija – Spatial Opera Company: Jens Hedman (Švedija), Rūta Vitkauskaitė (Lietuva / Didžioji Britanija), Åsa Nordgren (Švedija).
Atlikėjai: Åsa Nordgren (sopranas, garso objektai), Rūta Vitkauskaitė (smuikas, garso objektai), Jens Hedman (elektronika, garso objektai).
Prodiuseris OPEROMANIJA.
Opera „Confessions“ buvo inspiruota autorių domėjimusi erdvine elektronika, o ypač – erdviniu akustiniu garsu ir jo poveikiu žmogaus vaizduotei. Tuomet autoriai nusprendė sukurti erdvinę operą tamsoje, susikoncentruojant ties galimybėmis, kurias suteikia akustinė aplinka. Krikščioniškoji septynių mirtinų nuodėmių idėja tapo operos libreto pagrindu.
Septyniose „Confessions“ (angl. – išpažintys) dalyse nagrinėjamos septynios mirtinos nuodėmės – godumas, puikybė, apsirijimas, pavydas, kerštas, geismas, tingumas. „Confessions“ suvienija jos autorių seniai brandintas kūrybinių eksperimentų idėjas: muzikos atlikimą tamsoje, įtraukiant ir kitas jusles (uoslę, lytėjimą) ir tariamai visiškai panaikinant vizualųjį aspektą. Tačiau kūrinyje pastarasis iš tiesų yra labiausiai kurstomas veiksnys klausytojo vaizduotėje – per abstrakčius garsovaizdžius ir konkrečius anksčiau įrašytus garsus, kurie sukelia stiprius vaizdinius, susijusius su jausmais, pojūčiais ar objektais.
2016 m. opera apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“ už geriausią muziką. Taip pat įvertinta Lietuvos kompozitorių sąjungos įsteigtu „Metų vinies“ prizu „Publikos simpatijos“ nominacijoje. Opera pristatyta įvairiose koncertų salėse, teatruose ir festivaliuose Lietuvoje, Švedijoje, Vokietijoje, Nyderlanduose, Estijoje ir Didžiojoje Britanijoje.
Instrukcijos žiūrovams: žiūrovai sėdės tamsoje, su akių raiščiais-kaukėmis, kurios bus dalijamos prieš spektaklį. Erdvėje yra viena išskirtinė vieta – „rausvoji kėdė“. Ji yra vienintelė ir nemokama, gaunama konkurso būdu. „Rausvos kėdės“ klausytojas patiria ekstremalų akustinio surroundo, kvapų, skonio ir prisilietimų kompleksą. Norintys gauti šią vietą turi iki 2019 m. gruodžio 1 d. nuoširdžiai išpažinti vieną savo nuodėmę el. paštu spatialopera@mail.com. Su atrinktu dalyviu bus susisiekta ir jis turės pasirašyti kontraktą.
Įspėjimai: tėvai, ateinantys į renginį su jaunesniais vaikais, turėtų būti tikri, kad vaikai pajėgs praleisti valandą užrištomis akimis, netriukšmaudami, prarasdami kontaktą su tėvais.
Trukmė: 63 minutės (be pertraukos)
Bilietus [7 Eur] platina TIKETA
Organizatoriai: Operomanija, Anykščių menų centras
Informacinis rėmėjas: „Anykšta“
Rėmėjas: Lietuvos kultūros taryba
NAUJAUSI KOMENTARAI / APŽVALGOS
KOMENTARŲ NĖRA
Rašyti komentarus ir apžvalgas gali tik registruoti vartotojai!