RENGINIŲ KALENDORIUS
RENGINIŲ KATEGORIJOS
RENGINIŲ ARCHYVAS
RENGINIŲ STATISTIKA
Anykščių Sakralinio meno centras / Angelų muziejus ▶
Vilniaus g. 11, LT–29145 Anykščiai
Vilniaus g. 11, LT–29145 Anykščiai
2022 m. liepos 23 d. - 13:00
Kaina - €
Paroda baigėsi prieš 818 d.!
Kaina - €
Paroda baigėsi prieš 818 d.!
Nuotraukų: 0
Videoklipų: 0
Lietuvoje itin populiarūs tapo Šv. Onos, pačios trečiosios atvaizdai. Juose buvo vaizduojama šv. Ona su dukra Švč. Mergele Marija ir Vaikeliu Jėzumi, o virš jų – Šventosios Dvasios balandis. Šv. Ona, Švč. Mergelė Marija ir Vaikelis Jėzus Šv. Onos, pačios trečiosios kompozicijose sudarė žemiškąją, arba moteriškąją, Trejybę, kuri, papildyta Šventosios Dvasios atvaizdu (kartais ir Dievo Tėvo), simbolizavo Kristaus dieviškosios ir žmogiškosios prigimties susijungimą. Dar vienas tiek profesionalioje dailėje, tiek lietuvių liaudies mene populiarius šv. Onos vaizdavimo ikonografinis tipas buvo Švč. Mergelės Marijos auklėjimo kompozicijos. Jose šv. Ona buvo vaizduojama mokanti Švč. M. Mariją skaityti. Įdomu, kad Švč. Mergelės Marijos auklėjimo atvaizdai nesiremia jokiu tekstiniu šaltiniu. Kaip ir Šv. Onos, pačios trečiosios kompozicijos, jie turėjo simbolinę prasmę ir buvo tos pačios Kristaus Įsikūnijimo idėjos išraiška – atversta knyga čia simbolizavo įsikūnijusį Dievo Žodį. Be Įsikūnijimo istorijos reprezentavimo, Švč. Mergelės Marijos auklėjimo vaizdavimas buvo susijęs su viduramžius siekiančia krikščioniškojo auklėjimo ir raštingumo tradicija ir diegė suvokimą, kad motinos privalo pasirūpinti savo vaikų raštingumu. Siužeto populiarumas XIX a. Lietuvos dailėje neabejotinai buvo susijęs ir su konkrečia politine šalies situacija – spaudos draudimu ir vaikų mokymu namuose.
Šv. Onos kultas rėmėsi tikėjimu jos ypatingomis galiomis danguje, kur šios šventosios vieta yra šalia Švč. Mergelės Marijos ir Kristaus. Liaudies sąmonėje šv. Onos kultas įgavo daugiau žemiškų bruožų – šventoji buvo laikoma šeimos globėja, moterų, negalinčių susilaukti vaikų, užtarėja.
Šv. Onos šventė, minima liepos 26 d., sutapo su derliaus prinokimo švente. Per Onines buvo valgoma šviežia duona, medus, geriamas pienas bei alus. Iš čia kilę liaudiški posakiai: „Šventa Ona – duonos ponia“, „Šventa Ona – gera žmona: aptepa duoną su smetona“, „Šventa Ona – gera žmona: duoda pieno po uzboną“.
Parodos PRISTATYMAS: Liepos 23 d., 13 val. ANGELŲ MUZIEJUJE-SAKRALINIO MENO CENTRE (Vilniaus g. 11, Anykščiai) Parodą pristato dailėtyrininkė DALIA TARANDAITĖ. Pristatymo metu groja ANYKŠČIŲ KVARTETAS: Barbora Domarkaitė (I smuikas), Rūta Vosyliūtė (II smuikas), Dovilė Juozapaitienė (altas), Roma Jaraminaitė (violončelė).
Šv. Onos kultas rėmėsi tikėjimu jos ypatingomis galiomis danguje, kur šios šventosios vieta yra šalia Švč. Mergelės Marijos ir Kristaus. Liaudies sąmonėje šv. Onos kultas įgavo daugiau žemiškų bruožų – šventoji buvo laikoma šeimos globėja, moterų, negalinčių susilaukti vaikų, užtarėja.
Šv. Onos šventė, minima liepos 26 d., sutapo su derliaus prinokimo švente. Per Onines buvo valgoma šviežia duona, medus, geriamas pienas bei alus. Iš čia kilę liaudiški posakiai: „Šventa Ona – duonos ponia“, „Šventa Ona – gera žmona: aptepa duoną su smetona“, „Šventa Ona – gera žmona: duoda pieno po uzboną“.
Parodos PRISTATYMAS: Liepos 23 d., 13 val. ANGELŲ MUZIEJUJE-SAKRALINIO MENO CENTRE (Vilniaus g. 11, Anykščiai) Parodą pristato dailėtyrininkė DALIA TARANDAITĖ. Pristatymo metu groja ANYKŠČIŲ KVARTETAS: Barbora Domarkaitė (I smuikas), Rūta Vosyliūtė (II smuikas), Dovilė Juozapaitienė (altas), Roma Jaraminaitė (violončelė).
PARODA EKSPONUOJAMA:
2022 07 04 – 2022 08 30
NAUJAUSI KOMENTARAI / APŽVALGOS
KOMENTARŲ NĖRA
Rašyti komentarus ir apžvalgas gali tik registruoti vartotojai!